Фото без опису

    Відповідно до частини 2 статті 10 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку» оприлюднено Заяву про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки проєкту «Комплексного плану просторового розвитку території Судововишнянської міської територіальної громади». Громадськість в межах строку громадського обговорення має право подати зауваження та пропозиції до Заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки проєкту.

Зауваження і пропозиції до Заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки подаються до:  22 жовтня 2024 року.

Адреса:  81340, пл. Івана Франка, 14, м. Судова Вишня, Яворівський район, Львівська область.

Відповідальна особа: Христина ПЕРЛЯКОВСЬКА – завідувач сектору містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства.

Контактні дані: тел. 0679956332, e-mail: sv-arhitektyra@ukr.net

            Строк громадського обговорення заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки становить 10 днів з дня її оприлюднення.

            Зауваження та пропозиції, отримані після встановленого строку, не розглядаються.


Заява про визначення обсягу СЕО

 

Замовник: Виконавчий комітет Судововишнянської міської ради Яворівського району Львівської області (Код ЄДРПОУ 44075067)

Назва документа державного планування

Комплексний план просторового розвитку території Судововишнянської міської територіальної громади Яворівського району Львівської області.

Вид та основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування

Комплексний план просторового розвитку території Судововишнянської міської територіальної громади є основним видом містобудівної документації на місцевому рівні, призначеної для обґрунтування довгострокової стратегії планування та забудови території громади, що розробляється на виконання статті 17 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності». Підставою для розроблення комплексного плану території є Рішення Судововишнянської міської  ради від 26 вересня 2024 року №1128 -65/2024. Метою розробки цього документа є забезпечення сталого розвитку територіальної громади та додержання принципів збалансованості державних, громадських та приватних інтересів. Склад проєкту визначається відповідно до: Земельного, Водного та Лісового кодексів України, Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», Закону України «Про управління відходами», Закону України «Про охорону атмосферного повітря», Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища», Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», Закону України «Про природно-заповідний фонд України», Закону України «Про екологічну мережу України», Закону України «Про охорону земель», Закону України «Про рослинний світ», Закону України «Про тваринний світ», Закону України «Про систему громадського здоров’я», Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку», постанови Кабінету міністрів України від 18.12.1998 №2024 «Про правовий режим зон санітарної охорони водних об’єктів», ДБН Б.1.1-14:2021 «Склад та зміст містобудівної документації на місцевому рівні», ДБН Б.2.2-12:2019 «Планування і забудова територій», ДБН Б.2.2-5:2011 «Благоустрій територій», ДБН В.2.3-5:2018 «Вулиці та дороги населених пунктів», ДСП – 173-96 «Державні санітарні правила планування та забудови населених пунктів», ДБН В.2.5-75:2013 «Каналізація. Зовнішні мережі та споруди. Основні положення проектування», ДБН В.2.5-74:2013 «Водопостачання. Зовнішні мережі та споруди. Основні положення проектування», Рамкової конвенції ООН про зміну клімату, Національної стратегії управління відходами в Україні до 2030 року, схваленої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 08.11.2017 №820. Проєкт визначає основні принципи і напрямки планувальної організації та функціонального призначення території, формування системи громадського обслуговування населення, організації вулично-дорожньої та транспортної мережі, інженерного обладнання, інженерної підготовки і благоустрою, цивільного захисту території та населення від небезпечних природних і техногенних процесів, охорони навколишнього природного середовища, охорони та збереження культурної спадщини та традиційного характеру середовища, широкий розвиток рекреаційної діяльності, а також послідовність реалізації рішень, у тому числі етапність освоєння території.

Якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля (у тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів)

Проєктні рішення охоплюють усі види діяльності, які провадяться або провадження яких заплановане в перспективі на території Судововишнянської міської територіальної громади.

Враховуючи, що проєктні рішення передбачають повне централізоване забезпечення населених пунктів громади розвитком інженерних мереж та комунікацій, благоустрою та озеленення, санітарного очищення, а також такий тип документа як «Комплексний план», цей проєкт не підлягає оцінці впливу на довкілля (Закон України «Про оцінку впливу на довкілля»).

Проте окремі об’єкти, які надалі будуть запроєктовані в межах громади, можуть належати до видів діяльності, для яких законодавством передбачене здійснення процедури оцінки впливу на довкілля (стаття 3 вище згаданого закону).

Ймовірні наслідки: а) для довкілля, у тому числі для здоров’я населення; б) для територій з природоохоронним статусом; в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення

Цей проєкт є комплексним документом, проєктні рішення якого в різній мірі та формі можуть впливати на стан довкілля та здоров’я населення:

 а) для довкілля, у тому числі для здоров’я населення: передбачені наслідки для атмосферного повітря під час будівельно-монтажних робіт та внаслідок викидів автотранспорту; шумове навантаження; тимчасове забруднення рослинного покриву під час будівельно-монтажних робіт. Детальний аналіз впливу на навколишнє середовище буде здійснений під час СЕО. Зокрема буде проведена характеристика для таких компонентів довкілля як: атмосферне повітря, водні ресурси, зміна клімату, земельні ресурси і ґрунти, надра, ландшафтні структури, матеріальні активи, управління відходами, стан флори та фауни, території природно-заповідного фонду та Смарагдової мережі, об’єкти історико-культурної спадщини. Використання земельної ділянки у межах територіальної громади буде відповідати санітарно-епідеміологічним та екологічним вимогам.

б) для територій з природоохоронним статусом: Під час здійснення СЕО буде оцінено ймовірні наслідки проєктних рішень на території з природоохоронним статусом. Звіт СЕО міститиме аналіз проєктних рішень щодо охоронних зон заповідних об’єктів, а також особливостей дотримання режимів обмеженого господарського використання цих територій.

в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення: враховуючи географічне положення території громади, її наявний промислово-виробничий потенціал та прогнозований екологічний стан, транскордонні наслідки впливу для довкілля та здоров’я населення на суміжні транскордонні території не очікуються.

Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі, якщо документ державного планування не буде затверджено

В процесі здійснення стратегічної екологічної оцінки будуть розглянуті наступні альтернативи:

Альтернатива 1: «Нульовий сценарій» – незатвердження проєкту. Незатвердження документа державного планування та відмова від реалізації будівництва призведе до уповільнення сталого, у тому числі економічного, розвитку населених пунктів. Альтернатива веде до нераціонального використання земельних ресурсів. Сценарій можна трактувати як продовження поточних тенденцій щодо стану довкілля.

Альтернатива 2: «Максимально охоронний варіант». Цей сценарій включає заходи, спрямовані на максимальний захист навколишнього середовища; встановлює обмеження або заборону на певні види діяльності, що можуть завдати шкоди екосистемам.

Альтернатива 3: «Технологічний модернізм». Альтернатива передбачає інвестиції в розвиток інфраструктури, модернізацію промисловості та впровадження сучасних технологій для підвищення економічної конкурентоспроможності. Перевагами є прискорений економічний розвиток та створення робочих місць, недоліками – збільшення екологічного впливу у зв’язку з акцентом на виробничій та підприємницькій складових.

Альтернатива 4: «Комплексна реалізація проєктних рішень». Основною метою є баланс між екологічною стійкістю та економічним розвитком. Реалізація будівництва об’єкту призведе до раціонального використання території та підвищить функціональність території. Негативні фактори впливу на навколишнє середовище можна оцінити як незначні при дотриманні усіх вимог та норм будівництва та експлуатації.

Вибір проведено з урахуванням техніко-економічних міркувань та раціонального використання земель, а також соціально-економічного розвитку району. Оцінка ефективності вказаних альтернативних варіантів буде відображена у звіті про стратегічну екологічну оцінку.

Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки

Для розробки Звіту про СЕО необхідно використовувати таку інформацію: доповіді про стан довкілля, статистичну інформацію, фонові та лабораторні дослідження стану довкілля, дані моніторингу стану довкілля, пропозиції щодо зміни існуючого функціонального використання території.

З огляду на характер такого виду документації як комплексний план, ключовим завданням у виконанні СЕО проєкту є метод стратегічного аналізу, що передбачає встановлення зв’язків з іншими документами державного планування та дослідження нормативно-правових умов реалізації рішень комплексного плану.

В ході СЕО провести оцінку факторів ризику і потенційного впливу на стан довкілля, врахувати екологічні завдання місцевого рівня в інтересах ефективного та стабільного соціально-економічного розвитку населених пунктів та підвищення якості життя населення.

Основним критерієм під час стратегічної екологічної оцінки проєкту містобудівної документації є її відповідність державним будівельним нормам, санітарним нормам і правилам України, законодавство у сфері охорони навколишнього середовища.

Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування

Під час здійснення СЕО передбачається розглянути заходи із запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків для довкілля, визначені законодавством. Так, Закон України «Про охорону навколишнього природного середовища» визначає загальні вимоги в галузі охорони навколишнього середовища. Законом встановлено, що використання природних ресурсів громадянами, підприємствами, установами та організаціями здійснюється з додержанням обов’язкових екологічних вимог. В цілому, розроблений у відповідності до державних містобудівних норм, санітарних норм і правил, проєкт не матиме значних негативних наслідків. Для запобігання негативного впливу на довкілля та здоров’я населення передбачені такі заходи: оптимізація функціонально-планувальної організації територій; вдосконалення та подальший розвиток транспортної мережі населених пунктів з урахуванням необхідності забезпечення протишумового захисту та дотримання нормативних санітарних розривів; розширення мережі зелених насаджень загального та обмеженого користування з урахуванням нормативних показників; формування зелених насаджень спеціального призначення; розвиток рекреаційної діяльності; пропозиції щодо налагодження ефективної системи санітарного очищення території населених пунктів; проведення реконструкції головних споруд та мереж комунальних систем теплопостачання, електропостачання, водопостачання, водовідведення шляхом впровадження новітніх енергоефективних технологій; моніторинг діяльності проєктованих об’єктів та впровадження екологічного менеджменту. Операції щодо збирання, зберігання, транспортування та утилізації відходів будівництва повинні здійснюватись з дотриманням норм екологічної безпеки та законодавства України. На всіх етапах реалізації КП проєктні рішення будуть здійснюватися у відповідності з нормами і правилами охорони навколишнього середовища і вимог екологічної безпеки, в тому числі вимогами Закону України «Про охорону земель», Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища», Закону України «Про охорону атмосферного повітря» тощо.

Пропозиції щодо структури та змісту звіту про стратегічну екологічну оцінку

Структура Звіту про СЕО буде відповідати Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку» та Методичним рекомендаціям щодо здійснення стратегічної екологічної оцінки містобудівної документації (Наказ 705, Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України) та згідно положень, визначених статтею 11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку». Пропонується така структура Звіту із СЕО:

1) Зміст та основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування.

2)Характеристика поточного стану довкілля, у тому числі здоров’я населення, та прогнозні зміни цього стану, якщо документ державного планування не буде затверджено (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень).

 3) Характеристика стану довкілля, умов життєдіяльності населення та стану його здоров’я на територіях, які ймовірно зазнають впливу (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень).

4) Екологічні проблеми, у тому числі ризики впливу на здоров’я населення, які стосуються документа державного планування, зокрема щодо територій з природоохоронним статусом (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень).

         5) Зобов’язання у сфері охорони довкілля, у тому числі пов’язані із запобіганням негативному впливу на здоров’я населення, встановлені на міжнародному, державному та інших рівнях, що стосуються документа державного планування, а також шляхи врахування таких зобов’язань під час підготовки документа державного планування.

6) Опис наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, у тому числі вторинних, кумулятивних, синергічних, коротко-, середньо- та довгострокових (1, 3-5 та 10-15 років відповідно, а за необхідності - 50-100 років), постійних і тимчасових, позитивних і негативних наслідків.

7) Заходи, що передбачається вжити для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування.

8) Обґрунтування вибору виправданих альтернатив, що розглядалися, опис способу, в який здійснювалася стратегічна екологічна оцінка, у тому числі будь-які ускладнення.

9) Заходи, передбачені для здійснення моніторингу наслідків виконання документа державного планування для довкілля, у тому числі для здоров’я населення.

10) Опис ймовірних транскордонних наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення.

11) Резюме нетехнічного характеру інформації. Зміст звіту про СЕО визначається змістом та характером проєктних рішень з урахуванням сучасних знань і методів оцінювання.

Орган, до якого подаються зауваження і пропозиції, та строки їх подання

Зауваження і пропозиції до заяви про визначення обсягу СЕО проєкту "Комплексного плану просторового розвитку території Судововишнянської міської територіальної громади Яворівського району Львівської області", надаються в письмовій формі до Судововишнянської міської ради на адресу: 81340, пл. Івана Франка, 14, м. Судова Вишня, Яворівський р-н., Львівська об. e-mail: sv@sudovavyshnia-gromada.gov.ua . Строки подання: 10 днів з дати оприлюднення.