Фото без опису

Відповідно до частини 2 статті 10 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку» на офіційному веб-сайті Судововишнянської міської ради https://sudovavyshnia-gromada.gov.ua/ буде оприлюднено Заяву про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки проєкту «Детального плану території обмеженої залізницею, межею м. Судова Вишня та автодорогою Р-40 Рава-Руська-Яворів-Судова Вишня для визначення габаритів забудови та зміні цільового призначення земельної ділянки з кадастровим номером 4622410500:02:003:0121 розташованої на території Судововишнянської міської територіальної громади Яворівського району Львівської області».
Громадськість в межах строку громадського обговорення має право подати зауваження та пропозиції до Заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки проєкту.
Зауваження і пропозиції до Заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки подаються до: 06.01.2025 р.
Адреса: 81340, пл. Івана Франка, 14, м. Судова Вишня, Яворівський район, Львівська область.
Відповідальна особа: Христина ПЕРЛЯКОВСЬКА – завідувач сектору містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства.
Контактні дані: тел. 0679956332, e-mail: sv-arhitektyra@ukr.net
Строк громадського обговорення заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки становить 10 днів з дня її оприлюднення.
Зауваження та пропозиції, отримані після встановленого строку, не розглядаються.


Замовник: Судововишнянська міська рада Яворівського району Львівської області (Код ЄДРПОУ 04056233)
Назва документа державного планування
Детальний план території обмеженої залізницею, межею м. Судова Вишня та автодорогою Р-40 Рава-Руська-Яворів-Судова Вишня для визначення габаритів забудови та зміні цільового призначення земельної ділянки з кадастровим номером 4622410500:02:003:0121 розташованої на території Судововишнянської міської територіальної громади Яворівського району Львівської області

Вид та основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування

Детальний план території є містобудівною документацією місцевого рівня, яка розробляється з метою визначення планувальної організації і функціонального призначення, просторової композиції і параметрів забудови та ландшафтної організації кварталу, мікрорайону, іншої частини території населеного пункту, призначених для комплексної забудови чи реконструкції, та підлягає стратегічній екологічній оцінці. Підставою для розроблення детального плану території є Рішення Судововишнянської міської ради №1288- 70/2024 від 19.12.2024. Проєкт розроблятиметься відповідно до: Земельного, Водного та Лісового кодексів України, Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку», Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», Закону  України «Про регулювання містобудівної діяльності», Закону України «Про охорону атмосферного повітря», Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища», Закону України «Про охорону земель», Закону України «Про рослинний світ», Закону України «Про тваринний світ», Закону України «Про управління відходами», Закону України «Про природно- заповідний фонд України», Закону України «Про екологічну мережу України», Закону України «Про систему громадського здоров’я», ДБН Б.1.1-14:2021 «Склад та зміст містобудівної документації на місцевому рівні», ДБН Б.2.2-
12:2019 «Планування і забудова територій», ДБН Б.2.2-5:2011 «Благоустрій територій», ДБН В.2.3-5:2018 «Вулиці та дороги населених пунктів», ДСП – 173-96 «Державні санітарні правила планування та забудови населених пунктів», ДБН В.2.5-75:2013 «Каналізація. Зовнішні мережі та споруди. Основні положення проектування», ДБН В.2.5-74:2013 «Водопостачання. Зовнішні мережі та споруди. Основні положення проектування». Детальний план, відповідно до ст. 19 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» визначає принципи планувально-просторової організації забудови, містобудівні умови та обмеження, систему інженерних мереж, порядок організації транспортного і пішохідного руху, комплексного благоустрою та озеленення.
При розробленні детального плану території будуть враховані: Генеральний план м. Судова Вишня (Рішення №766-51/2023 від 30.11.2023 року); Історико-архітектурний опорний план м. Судова Вишня; Схема планування Львівської області (Рішення №1077 від 08.12.2009 року);
Актуалізація Стратегії розвитку Судововишнянської МТГ на період 2023-2027 
рр. та плану заходів з її реалізації (Затверджена 2022 р.); Стратегія розвитку Судововишнянської МТГ 2019-2025рр. (Затверджена 2019 р.).

Якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля (у тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів)

Згідно із Законом України «Про оцінку впливу на довкілля», вплив на довкілля – будь-які наслідки планованої діяльності для довкілля, в тому числі наслідки для безпечності життєдіяльності людей та їхнього здоров’я, флори, фауни, біорізноманіття, ґрунту, повітря, води, клімату, ландшафту, природних територій та об’єктів, історичних пам’яток та інших матеріальних об’єктів чи для сукупності цих факторів, а також наслідки для об’єктів культурної спадщини чи соціально-економічних умов, які є результатом зміни цих факторів.
Ділянка проєктування обмежена залізницею, межею м. Судова Вишня Яворівського району Львівської області та автодорогою Р-40 Рава-Руська- Яворів-Судова Вишня. Реалізація проєкту передбачається на такі періоди: короткостроковий – до 5-ти років та середньостроковий – 6–10 років на орієнтовній площі 3,0 га. Згідно статті 3 вище згаданого закону України, до другої категорії видів планованої діяльності та об’єктів, які підлягають проведенню оцінки впливу на довкілля підлягає енергетична промисловість, у тому числі зберігання та переробка вуглеводневої сировини (газу природного, газу сланцевих товщ, газу, розчиненого у нафті, газу центрально-басейнового типу, газу (метану) вугільних родовищ, конденсату, нафти, бітуму нафтового, скрапленого газу).
Відповідно для проєктованого об’єкту здійснення процедури оцінки впливу на довкілля передбачене у випадку наявності зазначених характеристик.

Ймовірні наслідки: а) для довкілля, у тому числі для здоров’я населення; б) для територій з природоохоронним статусом; в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення

Детальний план території є комплексним документом, проєктні рішення якого в різній мірі та формі можуть впливати на стан довкілля та здоров’я населення.
а) для довкілля, у тому числі для здоров’я населення: атмосферне повітря –під час зберігання та перекачування нафтопродуктів відбувається випаровування шкідливих сполук; водні об’єкти, ґрунтовий покрив – можливі витоки нафтопродуктів у випадку пошкодження резервуарів; біорізноманіття – поблизу розташовані землі лісогосподарського призначення; фауна – нафтопродукти є токсичними для птахів, що контактують із забрудненою водою; позитивний вплив на матеріальні активи; здоров’я населення – токсичні речовини від нафтобаз можуть викликати респіраторні захворювання. Проте так, як ділянка опрацювання розташована за межами житлового фонду міста, вплив на здоров’я населення буде незначним. Вплив на надра та зміну клімату – відсутній. Об’єкти культурної спадщини, всесвітньої спадщини, пам’яток культурної спадщини (у тому числі археологічні), історичні ареали, історико-культурні заповідники, історико-культурні заповідні території, охоронювані 
археологічні території та музеї на території опрацювання даною містобудівної документацією відсутні. Можливий тимчасовий вплив на атмосферне повітря, ґрунтовий та трав’яний покрив, підземні води під час виконання будівельно- монтажних робіт. Також варто зазначити, що діяльність нафтобаз зумовить кумулятивний вплив на навколишнє середовище. Детальніша характеристика наслідків для довкілля, зокрема для атмосферного повітря, водних ресурсів, зміни клімату, земельних ресурсів і ґрунтів, ландшафтних структур, управління
відходами, флори і фауни, природоохоронних територій та об’єктів, об’єктів історико-культурної спадщини, безпеки життєдіяльності та здоров’я населення буде здійснена в процесі стратегічної екологічної оцінки відповідно до визначених проєктних рішень. Використання земельної ділянки буде відповідати санітарно-епідеміологічним та екологічним вимогам.
б) для територій з природоохоронним статусом: на території проєктування відсутні природоохоронні території та об’єкти. Найближчим об’єктом є «Чолгинський» орнітологічний заказник місцевого значення. Територія опрацювання ДПТ не належить до об’єктів Смарагдової мережі. Об’єкт «Прильбицький» (SiteCode: UA0000246) розташований на відстані близько 11,5км. Звіт СЕО міститиме аналіз проєктних рішень щодо охоронних зон заповідних об’єктів, а також особливостей дотримання режимів обмеженого господарського використання цих територій.
в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення: зважаючи на географічне розташування та характер планованої діяльності, транскордонні наслідки реалізації проєктних рішень детального плану для довкілля та здоров’я населення не очікуються.

Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі, якщо документ державного планування не буде затверджено

В процесі здійснення стратегічної екологічної оцінки будуть розглянуті наступні альтернативи:
Альтернатива 1: «Нульовий сценарій» – незатвердження проєкту. Незатвердження документа державного планування та відмова від реалізації будівництва призведе до уповільнення сталого, у тому числі економічного, розвитку населеного пункту. Альтернатива веде до нераціонального використання земельних ресурсів. Сценарій можна трактувати як продовження поточних тенденцій щодо стану довкілля.
Альтернатива 2: «Зниження кумулятивного впливу». Сценарієм передбачається впровадження таких проєктних рішень, які зумовлять зниження нафтобаз. Це у свою чергу призведе до менших кумулятивних наслідків для навколишнього природного середовища, зокрема водних об’єктів, ґрунтового покриву та біорізноманіття. Проте такий розвиток подій матиме негативні наслідки для економічної складової у зв’язку з недостатнім виконанням запланованих цілей.
Альтернатива 3: «Комплексна реалізація проєктних рішень». Ця альтернатива має на меті затвердження проєкту детального плану території. Для містобудівних потреб будуть прийняті землевпорядні рішення та здійснене упорядкування території 4 ділянок. Зокрема, рішення будуть прийняті для існуючих нафтобаз та проєктованих об’єктів з урахуванням природоохоронних норм та обмежень. Затвердження проєкту детального плану сприятиме балансу 
між розвитком економічної, соціальної та екологічної сфери. Реалізація будівництва призведе до раціонального використання території та підвищить її функціональність. Негативні фактори впливу на навколишнє середовище можна
оцінити як незначні при дотриманні усіх вимог та норм будівництва та експлуатації.
Оцінка ефективності вказаних альтернативних варіантів буде відображена у звіті про стратегічну екологічну оцінку.

Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки

Для розробки Звіту про СЕО необхідно використовувати таку інформацію: доповіді про стан довкілля, статистичну інформацію, фонові та лабораторні дослідження стану довкілля, дані моніторингу стану довкілля, пропозиції щодо зміни існуючого функціонального використання території.
З огляду на характер такого виду документації як детальний план, ключовим завданням у виконанні СЕО проєкту є методи стратегічного аналізу, що передбачають встановлення зв’язків з іншими документами державного планування та дослідження нормативно-правових умов реалізації рішень детального плану. Також рекомендується застосувати SWOT-аналіз для оцінки проєктних рішень.
В ході СЕО провести оцінку факторів ризику і потенційного впливу на стан довкілля, врахувати екологічні завдання місцевого рівня в інтересах
ефективного та стабільного соціально-економічного розвитку населеного пункту та підвищення якості життя населення.
Основним критерієм під час стратегічної екологічної оцінки проєкту містобудівної документації є її відповідність державним будівельним нормам, санітарним нормам і правилам України, законодавство у сфері охорони навколишнього середовища.

Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування

Під час здійснення СЕО передбачається розглянути заходи із запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків для довкілля, визначені законодавством. Так, Закон України «Про охорону навколишнього природного середовища» визначає загальні вимоги в галузі охорони навколишнього середовища. Законом встановлено, що використання природних ресурсів громадянами, підприємствами, установами та організаціями здійснюється з додержанням обов’язкових екологічних вимог. В цілому, розроблений у відповідності до державних містобудівних норм, санітарних норм і правил, проєкт детального плану території не матиме значних негативних наслідків. Для
запобігання негативного впливу на довкілля та здоров’я населення передбачені такі заходи: дотримання рішень проєкту детального плану території щодо раціонального використання території; дотримання параметрів планувальних обмежень, визначених санітарними нормами та екологічним законодавством для забезпечення діяльності існуючих та проєктних будівель та споруд; контроль за точним дотриманням технології провадження робіт; проведення комплексного благоустрою території; очистка стоків перед скиданням; недопущення погіршення стану 
водоохоронних зон та прибережних захисних смуг (зокрема, врахування вимог статті 88 Водного кодексу України); недопущення порушення гідрологічного режиму земельних ділянок; максимальне збереження площі земельних ділянок з ґрунтовим і рослинним покривом; максимальне уникнення фрагментації території, зокрема її природних ділянок, зайнятих культурною рослинністю, у тому числі сіножатей, пасовищ, полезахисних лісових смуг та інших зелених насаджень; у випадку проєктування нових об’єктів враховувати вплив на об’єкти ПЗФ та екомережі; використання енергоефективного обладнання; використання екологічно чистих матеріалів; регулярні перевірки та обслуговування резервуарів, трубопроводів, клапанів і насосів для запобігання витокам; обладнання резервуарів системами автоматичного виявлення витоків; використання подвійних стінок резервуарів для запобігання витокам у разі пошкодження; облаштування дренажних систем і систем збору виливів; установлення систем вторинного вловлювання парів нафтопродуктів для зменшення забруднення повітря; забезпечення обладнанням для локалізації розливів (нафтозбірники, бонові загородження, сорбенти); моніторинг діяльності проєктованих об’єктів та впровадження екологічного менеджменту. Операції щодо збирання, зберігання, транспортування та утилізації відходів будівництва повинні здійснюватись з дотриманням норм екологічної безпеки та законодавства України. На всіх етапах реалізації ДПТ проєктні рішення будуть здійснюватися у відповідності до нормам і правил охорони навколишнього середовища і вимог екологічної безпеки, в тому числі вимог Закону України «Про охорону земель», Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища», Закону України «Про охорону атмосферного повітря» тощо.

Пропозиції щодо структури та змісту звіту про стратегічну екологічну оцінку

Структура Звіту про СЕО буде відповідати Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку» та Методичним рекомендаціям щодо здійснення стратегічної екологічної оцінки містобудівної документації (Наказ 705, Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України) та згідно положень, визначених статтею 11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку». Пропонується така структура Звіту із СЕО: 1) Зміст та основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування; 2) Характеристика поточного стану довкілля, у тому числі здоров’я населення, та прогнозні зміни цього стану, якщо документ державного планування не буде затверджено (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень); 3) Характеристика стану довкілля, умов життєдіяльності населення та стану його здоров’я на територіях, які ймовірно зазнають впливу (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень); 4) Екологічні проблеми, у тому числі ризики впливу на здоров’я населення, які стосуються документа державного планування, зокрема щодо територій з природоохоронним статусом (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень); 5)Зобов’язання у сфері охорони довкілля, у тому числі пов’язані із запобіганням негативному впливу на здоров’я населення, встановлені на міжнародному, державному та інших рівнях, що стосуються документа державного планування, а також шляхи врахування таких зобов’язань під час підготовки документа державного планування; 6) Опис наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, у тому числі вторинних, кумулятивних, синергічних, коротко-, середньо- та довгострокових (1, 3-5 та 10-15 років відповідно, а за необхідності - 50-100 років), постійних і тимчасових, позитивних і негативних наслідків; 7) Заходи, що передбачається вжити для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування; 8) Обґрунтування вибору виправданих альтернатив, що розглядалися, опис способу, в який здійснювалася стратегічна екологічна оцінка, у тому числі будь-які ускладнення; 9) Заходи, передбачені для здійснення моніторингу наслідків виконання документа державного планування для довкілля, у тому числі для здоров’я населення; 10)Опис ймовірних транскордонних наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення; 11) Резюме нетехнічного характеру інформації. Зміст звіту про СЕО визначається змістом та характером проєктних рішень з урахуванням сучасних знань і методів оцінювання.

Орган, до якого подаються зауваження і пропозиції, та строки їх подання
Зауваження і пропозиції до заяви про визначення обсягу СЕО проєкту "Комплексного плану просторового розвитку території Судововишнянської міської територіальної громади Яворівського району Львівської області" надаються в письмовій формі до Судововишнянської міської ради на адресу: 81340, пл. Івана Франка, 14, м. Судова Вишня, Яворівський р-н., Львівська обл. e-mail: sv@sudovavyshnia-gromada.gov.ua . Строки подання: 10 днів з дати оприлюднення.